در بیانیه ای مطرح شد؛

تاکید عفو بین الملل بر بدتر شدن وضع حقوق بشر و تشدید اقدامات سرکوبگرانه در عربستان

تاکید عفو بین الملل بر بدتر شدن وضع حقوق بشر و تشدید اقدامات سرکوبگرانه در عربستان

سازمان عفو بین الملل با انتقاد شدید از وضع اسف بار حقوق بشر در عربستان، خواستار بازخواست این کشور به سبب عمل نکردن به وعده های خود برای بهبود وضع حقوق بشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای پیش از نشست سازمان ملل متحد در ژنو درباره حقوق بشر در عربستان که به عربی در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرده است، آورده است عربستان هر بار از عمل به وعده های خود برای بهبود اوضاع بد و نابسامان حقوق بشر در این کشور شانه خالی می کند.

این بیانیه به نقل از فیلیپ لوتر مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل آورده است برای ما اثبات شده است که وعده های گذشته عربستان، پوچ و بی ارزش بوده است و عربستان از نفوذ سیاسی و اقتصادی خود برای جلوگیری از انتقاد جامعه بین المللی از پرونده سیاه و بد این کشور در زمینه حقوق بشر سوء استفاده می کند.

وی آورده است مقامات سعودی از اجرای توصیه هایی که در گزارش شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در سال 2009 ارائه شد، طفره رفته اند.

این مقام سازمان عفو بین الملل تاکید کرد چهار سال پیش، دیپلماتهای سعودی به ژنو رفتند و توصیه هایی را برای بهبود اوضاع حقوق بشر در کشورشان پذیرفتند، اما از آن تاریخ، مقامات سعودی از دست زدن به هر اقدامی برای بهبود اوضاع حقوق بشر شانه خالی کردند و حتی سرکوبگری را تشدید کردند.

کد خبر 2159304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha